RSS
środa, 29 maja 2013

Po raz kolejny sprawdzono odporność młodych organizmów. Na absurd i brak konsekwencji. Pretekstem był test trzecioklasisty. Organizatorom wydawało się, że został on przygotowany na wzór testów, przez jakie przepuszczani są uczniowie pod koniec ostatniego roku edukacji w szkole podstawowej i gimnazjum.

Pracując nad stworzeniem atmosfery absurdu, instytucja uważająca się za oświatową stworzyła instrukcję obsługi sprawdzianu, a raczej całego szamaństwa wokół.

 

Cytuję teraz fragment owej instrukcji.

"Dla zapewnienia poprawności metodologicznej badania należy przed rozpoczęciem rozdawania arkuszy uczniom wykonać rzut monetą, którego wynik wskaże wariant rozdawania zestawów:

jeżeli wypadnie orzeł, należy rozpocząć rozdawanie arkuszy w rzędzie przy oknie od zestawów P1 [tu pojawia się rysunek schematyczny]

jeżeli wypadnie reszka, należy rozpocząć rozdawanie arkuszy przy oknie od zestawów P2". 

 

Instrukcję przyjęłam z wdzięcznością jako trochę nietypową próbę dostarczenia nam rozrywki.

 

 

 

Tagi: absurdy
22:31, iwona_k123
Link Komentarze (16) »
niedziela, 12 maja 2013

Juniorzy mają układać zdania według schematu:

przymiotnik * rzeczownik * przysłówek * czasownik.

Nieśmiało proszę moich Pomysłowców o zwrócenie uwagi na to, by ich zdania nie sprawiły nikomu przykrości.

Dostrzegam błysk zrozumienia w oku Ani:

- No, na przykład - wykrzykuje Ania - nie można ułożyć zdania : "Gruba pani Kasia brzydko pisze".

- Świetny przykład, Aniu - odpowiadam z cichym westchnieniem.

- Ależ proszę pani, ja tylko żartowałam. Pisze pani bardzo ładnie. No może czasami trochę krzywo, ale mnie się podoba.

- Aniu, czy to już koniec pocieszania?

- Ach, zapomniałabym! I jest pani chuda jak kościotrup.

 

Pozostalo mi tylko podziękować. Ania, z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku i z lekko wysuniętym językiem, przystąpiła do pisania. 

 

18:31, iwona_k123
Link Komentarze (12) »
stat4u