RSS
środa, 11 maja 2016

Moim zdaniem jednym z powodów powstania pewnej instytucji było wchłonięcie pokaźnej dawki pieniędzy unijnych. Firma działa na rzecz edukacji.

 Jedną z form aktywności tejże instytucji jest produkowanie sprawdzianów kompetencji trzecioklasistów.

Sprawdzian, jak sama nazwa wskazuje, powinien coś sprawdzać. Na pewno COŚ sprawdza, ale kompetencje trzecioklasistów - tylko w niewielkim zakresie.

Gazety opublikowały arkusze i "poprawne odpowiedzi". Wczoraj w owych odpowiedziach doszukałam się dwóch błędów. Dziś jeden został poprawiony, drugi nadal wisi.

Troje moich dziewięciolatków napisało test bezbłędnie, a więc lepiej niż redaktorzy.

Oczywiście mogę się mylić, bo instytucja nie opublikowała klucza.

Rozwiązanie wielu zadań wymagało umiejętności myślenia abstrakcyjnego przewyższającego możliwości przeciętnego dziewięciolatka.

Myślę intensywnie, co powiedzieć mojemu uczniowi, który rozwiązał prawidłowo 3/11 zadań.

Przeciętny junior w klasie, w której jest sporo bystrzaków.

 

http://www.gloswielkopolski.pl/edukacja/3-klasa/a/obut-2016-jezyk-polski-odpowiedzi-arkusze,9970474/4/

23:29, iwona_k123
Link Komentarze (11) »
piątek, 06 maja 2016

 

Źródło informacji - zeszyty dziewięciolatków.

 

- Koty żywią się twarogiem z owocami, jogurtem i kradzioną szynką.

- Koty są puszyste i mają niedużą średnicę.

- Kot ma również funkcję obronną, czyli pazury.

16:23, iwona_k123
Link Komentarze (8) »
środa, 04 maja 2016

Lekcja. Omawiamy cechy charakterystyczne ssaków.

- Zaraz - wykrzykuje Weronika - przecież my też jesteśmy ssakami!

- Ty chyba zgłupiałaś! - oburzył się Marcin. Przecież ludzie nie mają sierści!

- Ty chyba nie widziałeś klaty mojego taty! - energicznie odbiła piłeczkę Weronika.

- A pazury? - nie poddawał się Marcin.

- Chcesz sprawdzić? - włączyłam się do dyskusji, prezentując efekt pracy pani, która dba o moje pazury.

- Nie, dziękuję - podziękował Marcin. W jego głosie wyraźnie zabrzmiał ton rezygnacji.

22:49, iwona_k123
Link Komentarze (11) »
stat4u